2009. november 17., kedd

Babsaláta Mama módra

Szabadság, mint tudjuk arra is jó, hogy az ember lánya felfedezéseket tegyen háztartásában. Miután a novemberi eső zuhogott, úgy döntöttem, hogy optimalizálom az éléskamra beosztását.Eme tevékenységem közben akadtam rá egy zacskó nagy szemű babra. Egyből eszembe jutott, hogy anno Zalában milyen isteni babsalátát szokott készíteni az Édesanyám. Miután a bab évjáratában nem voltam teljesen biztos, így biztos, ami ziher alapon 2 napig áztattam váltott vízben, majd sóval és a biztonság kedvéért szódabikarbónával feltettem főni.Mikor megfőtt a bab, leszűrtem és tálba raktam, meglocsoltam kevés olíva olajjal - otthon házi tökmagolajjal szoktuk. Nagyon vékonyra felkarikáztam egy fej vöröshagymát és szeltem hozzá kevés chilit.
Öntet: Két dl víz, 1 kávéskanál só, 2 kávéskanál cukor, koriander, kömény, bors, mustármag, 2 db babérlevél. A hozzávalókat jól összeforraljuk és ha jó fűszeres, adunk hozzá ízlés szerint ecetet és forrón az előkészített salátára öntjük.
Ha kihűlt fogyasztható. Mi holnap rántott halhoz fogjuk enni.
Sorkizárás
Nyílik a karácsonyi kaktusz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése