2009. október 25., vasárnap

Székelykáposzta


Már hetek óta emlegetjük a lányommal ezt a magyaros ételt. Mint tudjuk, e tipikusan magyarnak tartott ételt nem rokonainkról a székelyekről, hanem egy Székely nevű színészről nevezték el, aki egyszer előadás után már üres konyhára tért be egy étterembe farkaséhesen, és összeöntötték neki a maradék káposztát és a maradék pörköltet. Nem ez az első, és nem az utolsó eset, ahol a véletlen és a szakács bátor kreativitása isteni eredményt hoz.
Ma délelőtt a Mamánál jártunk, ami ugye azt jelenti, hogy ebédről nem kellett gondoskodnunk. Édesanyám májragu levessel, párizsi szelettel és ropogósra sült burgonyával várt bennünket, valamint saját készítésű csalamádéval.
Mikor hazaértünk nagyon össze kellett szedni magam, hogy ne a hívogató ágyikó, hanem a konyha felé vegyem az irányt.
Miután csak ketten vagyunk, így fél kiló savanyú káposztát és közel 30 dekányi apróhúst vettem elő.Hagymából, paprikából, paradicsomból pörkölt alapot készítettem. Beledobtam a húsokat, majd mikor kifehéredtek, megszórtam piros paprikával. Felöntöttem 2 dl vízzel, sóztam, borsoztam és adtam hozzá kevés köményt, valamint egy kis majoránnát. A savanyú káposztát egy kicsit megvagdostam, hogy kezelhető méretű szálakból álljon, majd a pörkölthöz adtam. Miután mi nagyon szeretjük a savanyú káposztát, én nem mostam át, majd Édesanyám tanítása szerint dobtam még az ételbe egy fél maréknyi rizst is, majd fedő alatt 1 óra alatt lassú tűzön főztem. Tálaláskor egy kanál tejföllel koronáztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése