2009. szeptember 7., hétfő

Padlizsánkrém


Padlizsánt egész évben lehet kapni, de én a magyar padlizsánt tartom a legfinomabbnak, így ha tehetem e kedvenc vega ételt általában augusztusban adom elő gyakran.
Hozzávalók: 4 db padlizsán, 3 nagy gerezd fokhagyma, 1 fej vöröshagyma, késhegynyi bors, 1 dl olaj, só. Én most olíva olajat használtam.
A sütő alját alufóliával borítottam. A padlizsánokat héjastól betettem sülni közel egy órára. Időnként megforgattam. Mikor a padlizsán héja megkérgesedett minden oldalon a sütéssel kész vagyunk. Míg a padlizsán sül, apróra vágjuk, vagy megreszeljük a vörös és a fokhagymát.
A padlizsán végét lenyisszantjuk, a kérget késsel felvágjuk és kibújtatjuk a a bőréből a padlizsán húsát és tálba rakjuk. Rászórjuk a felsorolt ízesítőket és botmixerrel, vagy ha nincs akkor krumpli nyomóval pürésítjük. Mi így naturan szeretjük, de a lányom barátja majonézzel keveri ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése