2009. július 5., vasárnap

Zöldbab télire

Nem igazán szeretem a mirelit zöldségeket, lehet, hogy ez faxninak tűnik, de a jól, és saját - esetleg a Mama - kezével elrakott gyümölcsnek, főzeléknek mindig is finomabb ízét éreztem. Miután kis családom a természetesség jegyében lett nevelve, így sokkal jobban szeretik a saját kertből, saját kezüleg elrakott főzelékeket, mert abban legalább tudjuk mi van. Persze, nem beszélek én a Mirelit ellen, hisz vészhelyzetben gondolkodás nélkül nyúlok a hűtő pult kincsei felé, de ha tehetem, és időm is van, akkor szívesen töltögetem kis kamrám polcait. Bár ez a hobbi sok időt és türelmet igényel, számomra megéri, mert nagyon büszke vagyok, mikor kis családom szemlét tart ügyeskedésem eredményén.
Zöldbab: 2,5 kg frissen szedett zöldbab- ami épp sárga. Felénk ez az elterjedtebb, a zöld héjú is finom, de kissé édeskésebb. Persze, ha zöldségesnél vesszük a hozzávalót, az is jó, de ha az ember megengedheti magának, hogy szedés után pár órával már dunsztolja is a zöldséget, akkor az még finomabb.
A babot többször jól megmossuk. Végeit levágjuk és kb cm-es darabokra aprítjuk. 3 liternyi vízet felteszünk forrni, belerakunk kb.2 evőkanálnyi sót. Közben kimosunk 4-5 üveget és konyharuhára borítva leszárítjuk. Mikor forr a víz, belarakjuk a babot, és lefedve kb. 12 percig főzzük.Ha körmünkkel megnyomjuk, rugalmasnak, de nem nyersnek érezzük. Öntünk bele kb. 1 evőkanálnyi ecetet, és egy késhegynyi Nátrium-benzonátot adunk hozzá. Üvegekbe merjük, és száraz dunsztban hagyjuk kihülni.
Amikor a hibiszkuszom kipróbálja hogyan állna neki a pink, elvére a virág is követheti a divatot.

6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Remélem sikeres volt a befőzés és családodtól sok dicséretet zsebeltél be:)

      Törlés
  2. Szeretném tudni,hány százalékos ecet kell hozzá?Nem mindegy.Köszönöm a receptet, most rakom el, remélem sikerül.Eddig mindig megbarnult a babom.

    VálaszTörlés
  3. Szeretném tudni hány %-os ecet kell az eltevéshez,mert nem mindegy.Most rakom el, remélem sikerül,eddig mindig megbarnult a bab.

    VálaszTörlés
  4. Szeretném tudni hány %-os ecet kell hozzá,mert nem mindegy.Eddig megbarnult a babom.

    VálaszTörlés
  5. Én mindenhez 20%-os ecetet használok, mert azt remekül hasznosíthatom takarításhoz is. Eddig nekem még sosem barnult meg a bab.Remélem neked is beválik

    VálaszTörlés