2009. július 4., szombat

Rántott hús petrezselymes újkrumplival


Számomra a nyár beköszöntét az újkrumpli megjelenése jelenti. A rántott húst nem igazán kedvelem, de tejfölös uborka salátával tálalva a menü így teljes számomra.
Rántott húst a szokásos módon készítettem, most annyi differenciával, hogy a panírban volt szezámmag is, nem én alkottam, készen lehet venni.
Újkrumpli: A krumplit áztattam kicsit sós vízben, mert ugye amit nem a kertből hozunk be, az már nem igazán friss, és nem szeretek órákat vesződni, míg lekapirgálom a héját. Így kicsit gyorsabban megy és a kezem sem fogta meg. Nagyobb kockákra vágtam és feltettem főni annyi sós vízbe, amennyi ellepi. A főzővízbe beledobtam a petrezselyem szárát is, hogy még ízletesebb legyen. a petrezselyem levelét apróra vágtam, és nagyon kevés forró olajon kissé megpirítottam, ebbe szedtem bele a leszűrt krumplit , átforgattam és kissé tovább pirítottam.
Tejfölös uborka saláta: Az uborkát legyalultam, 2 gerezd fokhagymát nyomtam rá, beleforgattam és állni hagytam.
Kevés vízbe kevertem csapott kávéskanál cukrot, púpos kávéskanál sót és egy evő kanál ecetet.Kevergettem, míg a cukor elolvadt, beleraktam a kinyomott uborkát és kicsit állni hagytam. Mi tejföllel és piros paprikával szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése