2009. július 7., kedd

Meggy befőzés


Kép hozzáadása
Szeretem a meggyet, frissen, fáról szedve. De nagyon szívesen fogyasztjuk télen is. Meg hát azt tanultam, hogy ami megterem, azt meg kell becsülni. Tehát, amit nem tudunk most megenni, azt el kell tenni télire, mert azt már nem kell megvenni. Nos, szombaton én, vasárnap a lányom támadta meg a meggyfát. Sajnos az időjárás miatt sokkal kevesebb meggyet tudtunk szedni, mint ami termett, mert mikor optimális lett volna a meggy szüret, folyamatosan esett az eső. Vasárnap alaposan megmostam a meggyet és kimagoztam, lecukroztam, megszórtam késhegynyi nátrium - benzonáttal és lefedve elküldtem aludni a kamrába. Tegnap akartam megejteni a befőzést, de a vihar miatt pocsékul éreztem magam, így mára maradt a nagy meló.
Hozzávalók: 6 kg meggy /kimagozva/ 2 kg cukor, összesen kb. 1 kávéskanál nátrium - benzonát.
2 nap állás után a meggy kb 2 liter levet eresztett. Ebből szörpöt szándékoztam eltenni. Süteménybe szántam magozott meggyet, tehát azt is tettem el. Lányom megrendelte a meggy dzsemet, az is készült.
Meggy dzsem: A lecukrozott meggyet kiszedtem a levéből, kb 2, 5 kg-ot. Botmixerrel kissé összetörtem és felforraltam folyamatos kevergetés közben. Tisztára mosott üvegekbe töltöttem kevéske tartósítót szórtam rá és száraz dunsztba tettem.
Meggy süteménybe: A magozott meggyeket szűrőkanállal kihalásztam a léből és üvegekbe raktam, alaposan megnyomkodtam, így a tetejét lé borította. Erre is szórtam pár mikron-nyi tartósítót, beborítottam alufóliával és rácsavartam a tetőt, és máris mehetett a dunsztba.
Meggy szörp: A maradék levet üvegekbe töltöttem, megismételtem ezzel is az előzőkben leírt procedúrát és ezeket az üvegeket is elküldtem szaunázni.
Holnapra szépen kihűlnek és mehetnek a kamrába. A tető alá tett alufóliát én csak ajánlani tudom mindenkinek, főképp az ismételten felhasznált üvegek esetében, mert lehetnek a tetőn olyan nem látható sérülések, amitől megromolhat nehéz munkával eltett befőttünk.
Rumos meggy: A hideg cukros léből kiszedjük a meggyet. Üvegekbe rakjuk és a tetejére öntünk 2 -3 cl rumot. Ajánlatos ráírni, hogy alkoholt tartalmaz és a kamrapolcon a magasabb régiókba helyezni, mert saját tapasztalat, hogy gyermekeink nem jelzik, hogy nem a nekik szánt üveget bontották meg.Majd én vigyázok a befőttekre!- mondta Jarjarka.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése