2009. június 24., szerda

Lekváros bukta



Kedvenc szomszéd nénim isteni sütiket szokott átadni, így ritkán fordul elő, hogy saját kedvtelésre nekiálljak sütögetni, ugyanis édesség igényünket Blanka néni tökéletesen kielégíti. Ma szabadságon voltam, gondoltam, most én kínálom vissza a szomszéd asszonyt - persze azzal a hátsó szándékkal, hogy csak akkor, ha nagyon jól sikerül az alkotás. Visszakínálhattam.
Hozzávalók: 1 tojássárgája, 5 dkg élesztő, 35 dkg liszt, 2 kanál cukor, 1 vaníliás cukor, 1 kanálnyi étolaj kb. 1,5 dl tej.
Az élesztőt kevés langyos, cukros tejben felfuttattam, és adtam hozzá pár kanálnyi lisztet, hogy kovász legyen belőle. Mikor a kovász elkészült, hozzáadtam a maradék lisztet, cukrot, tojássárgáját és az olajat és nokedli keménységű tésztát készítettem belőle a maradék tejjel, amit addig dagasztottam, míg el nem vált a tál oldalától. Letakartam és hagytam hogy duplájára keljen.
A tepsit kibéleltem sütőpapírral, a tésztát kb. fél centiméteres vastagságúra nyújtottam és 10x10 cm nagyságú darabokra vágtam. A tészta közepére diós birssajtot tettem, és két oldalról felhajtottam. A sütik oldalát olajba mártottam, hogy ne ragadjanak össze, és szorosan egymás mellé helyeztem a tepsibe. Hagytam, hogy megkeljen,a tetejét megkentem tojásfehérjével, majd a sütőben először gyengébb, majd nagy lángon 20 perc alatt pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése