2009. június 2., kedd

Fokhagymás tarja pirított krumplival


Nemcsak a fiamék, hanem mi is rajongunk a fokhagymáért, és bár igyekszünk egészségesen étkezni, időnként engedünk a csábításnak és igazi magyaros vacsorát rittyentünk. Ilyenkor nem csak fűszerekben tobzódunk, hanem az alapanyagokból is a zsírosabbat - ma például tarját - választunk.
Hozzávalók: 2 nagy szelet csontos tarja, só, bors, mustár - dijoni, és ha már magyaros, akkor török fűszerkeverék és 6 gerezd fokhagyma. A húst kiklopfoltam, sóztam, borsoztam, majd megkentem mustárral , megszórtam az említett fűszerkeverékkel és hagytam pihenni. A krumplit héjában megfőztem és hámozás után rusztikusabb darabokra vágtam. Egy nagyobb serpenyőben kevés olajat hevítettem és a húsok mindkét oldalát hirtelen megsütöttem, majd melléjük dobáltam a krumplikat és alufóliával lefedtem - nem volt elég nagy fedőm:). A fokhagymákat kevés olajjal eldörzsölöm és félidőben a hússzeletekre kenem, majd fedő nélkül pirosra sütöm a serpenyő tartalmát. Én csipős paprikával és vele együtt eltett uborkával szeretem.
Itt Jarjar kertészkedik, ugye milyen gyönyörű liliomokat nevelt?:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése