2009. június 13., szombat

Szombat a francia konyha jegyében


Kiskutyánk kipróbálta fiamék új motorját is:)
Ma a madarakkal ébredtem, és még a szokásos kávé utáni szunyókálást is lerövidítettem, mert vártam haza a fiamékat és ki akartam tenni magamért. Menyemmel előző este már megbeszéltük a menüt, szerintem tartott is tőle, mert bezengtem neki, hogy Francia tojásleves lesz az előétel, és ő nem szereti a tojásos leveseket. Ezt a levest még évekkel ezelőtt újítottam be egy francia szakácskönyvből, és az egész család megkedvelte pikánssága miatt.


Francia tojásleves
Hozzávalók:20 dkg sárgarépa, 8 dkg fehérrépa, 5 - 5 dkg zeller, karalábé, 1 újhagyma, 1 fokhagyma szár, lestyán, kapor, zöldség zöldje, só, bors, olaj, liszt, 2 evőkanál rizs, 2 főtt tojás, 1 kanál mustár, 2 kanál tejföl, ha van gomba otthon az is finom benne.
A kockára aprított gyökérzöldségeket kevés olajon megpároljuk, majd hozzáadjuk a lisztet, - aki szereti kevés pirospaprikát - felengedjük vízzel, sózzuk, borsozzuk. Beledobjuk a rizst, a gombát és a fűszernövényeket. Mikor a rizs megfőtt, belereszeljük a főtt tojást, majd a simára kevert tejfölös mustárt és felforraljuk a levest. Hidegen, melegen finom.
Elárulom izlett a menyemnek, remélem nem csak udvariasságból dicsérte.
Ratatuillle
Hozzávalók: 4 nagyobb paradicsom, 1 nagyobb vöröshagyma,20 dkg padlizsán, 30 dkg cukkini, olaj, só
Az apróra vágott vöröshagymát olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a vékonyra szeletelt cukkinit, padlizsánt és a felkockázott paradicsomot, sót és készre főztem.
Pácolt csirkemell
A csirkemellet ujjnyi csíkokra vágtam, és az alábbi pácban hagytam érni kb. 2 órát.
1 evőkanál tárkonyos mustár, 1 evőkanál olivaolaj, 1 evőkanál csípős étolaj - készen kapható Vénusz olaj - só, bors, kakukkfű.
Kevés forró olívaolajon sütöttem puhára.
Menyem mikróban készített rizsével tálaltuk.
Mandulás grízpuding
Imádom a mandula kesernyés ízét, valamint a pudingot is. Így egyik este alkottam az alábbi elronthatatlan finomságot.
Hozzávalók: 3/4 liter tej, 3 evőkanál cukor, 1 zacskó vanília pudingpor, 2 evőkanál búzadara, vaníliás cukor,1 kávéskanálnyi mandula aroma. - Amaretto likőrrel is finom, de a fiamék motorral jöttek, így alkoholt mellőztem.
A cukros tejben félig megfőztem a búzadarát, majd belekevertem a pudingport, vaníliáscukrot, és mandulaaromával izesítettem.

1 megjegyzés:

  1. A fenti menü nagyon finom volt:) Köszönjük szépen:) A meny, aki tényleg tartott a tojáslevestől.

    VálaszTörlés