2009. június 21., vasárnap

Egészség jegyében

Még mindig nagyon szépek a liliomok, és sajnáltuk volna, ha szárukon hervadnak el, meg a Mamának is örömet akartunk szerezni, így ismételten autókáztunk egyet délelőtt. Mivel a lányomnak már három hete fáj a füle, gondoltam egy kis tyúkhúsleves gyógyír lesz rá, így a Mamától hoztunk egy negyed tyúkot is. Sietnünk kellett a főzéssel, mert kettőkor kezdődött a Forma -1, és az nélkülünk nem indulhat. - Bevallom remekül tudunk aludni rajt, direkt jót tesz a motorok hangja.
Így gyorsan felraktam a húslevest, majd nekiugrottunk az Avokádo krémnek, Töltött töknek kaporszósszal, és nekem megalkottam kedvenc Tökfőzelékemet. Kettőre már megebédelve fekhettünk neki az autóverseny nézésnek.Tyúkhúsleves
Hideg vízbe feltettem a negyed tyúkot, fehérrépát, sárgarépát, karalábét, zellert, sót, paprikát, paradicsomot. Teatojásba raktam vöröshagymát, fokhagymát, egész borsot, gyömbért, 1 szem szegfüszeget,köményt,koriander magot. Majd utána hajítottam zeller és lestyánlevelet és lassú tüzön 3 órát főztem.
Töltött tök
Kb másfél kg-s tök fele hosszában elvágva, hámozva kimagozva. fél csésze rizs,15dkgdarált seréshús, 5 dkg szója gramulátum leforrázva, átmosva, 1 tojás, kapor, zöldségzöldje aprítva, hagyma, só, bors, őrölt kömény, olaj, reszelt sajt.
A rizst 3x annyi vízzel kevés sóval mikróban megfőztem, kb 7 perc, az utolsó 3 percre betettem melléje a tököt is, hogy gyorsabban átsüljön majd.
A vöröshagymát felkockáztam, kevés olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a darálthúst és a szóját.Sóztam, borsoztam és őrölt köménnyel fűszereztem.Sűrűn kevergetve készresütöttem.A zöldfűszereket apróra vágtam.
A húst, rizst, tojást és a zöldfűszereket összekevertem a fele sajttal és a fél tökbe töltöttem. Kevés vizet öntöttem alája és 30 perc alatt megsütöttem, majd 3 perc alatt ráolvasztottam a maradék reszelt sajtot. Kapros , fokhagymás tejfölt kevertem mellé.
Tökfőzelék:
A vöröshagymát felkockáztam és feltettem olajon dinsztelni, hozzáadtam fél paprikát- csipőset, mert azt szeretem, fél paradicsomot, megszórtam pirospaprikával.A tök másik felét lereszeltem és azt is hozzáadtam jó sok friss kaporral együtt. Felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, sóztam. Mikor a tök megfőtt, 1 kis pohár tejföl 2 kanál liszt keverékével behabartam, forrás után fogyasztható.
Itt kiskutyánk birkózik a húsleves rá eső részével:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése