2009. május 17., vasárnap

Vasárnap a kalóriák jegyében

A mai napon úgy döntöttünk fütyülünk a kalóriatáblázatokra és ha már bűnözünk, akkor ne legyünk kispályásak. Így aztán kiélhettük alkotókedvünket. Miután a napot kaszálással kezdtem, gondoltam veszítettem annyi kalóriát, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül végig ehetem a menüt. A szervezés jegyében először a sütinek ugrottunk neki. Az egyik ügyfelem mesélte a receptet, és volt olyan kedves, hogy el is hozta. Most kipróbáljuk.

Madártej - kocka
Tészta: 8 evőkanál liszt, 8 evőkanál porcukor, 8 tojásfehérje.
A tojásfehérjéket felverjük és beleszitáljuk a porcukrot és a lisztet. Gáztepsi nagyságú piskótaszerű tésztalapot sütünk.
Krém: 8 tojássárgája, 8 evőkanál liszt, 8 evőkanál cukor, 2 csomag vaniliáscukor,1/2 liter tej.
Mindezt összefőzzük, 20 dkg margarint keverünk hozzá.- A recept 8-10 dkg cukrot is írt, de mi nem vagyunk annyira édesszájúak, inkább kihagytuk - A masszát a megsütött tésztalapra kenjük. Majd megkoronázzuk tejszínhabbal. Mi 3 dl tejszínt vertünk fel.
Makaróni szósz á la IcaHozzávalók: 20 dkg darálthús,1 sárgarépa, 10 dkg gomba, 1 doboz hámozott és 1 doboz sürített paradicsom,1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, rozmaring, bazsalikom, oreganó, kömény, olaj, babérlevél por,2 gerezd fokhagyma
A vöröshagymát apró kockára vágtam és kevés olajban megfuttattam. Beleszórtam a fűszereket és a zúzott fokhagymát, hogy a forró olajban jobban kiadják az ízeket, majd a nem teljesen kiolvadt darálthúst. Közben lereszeltem a gombát és a sárgarépát, majd addig kevergettem, míg a hús kifehéredett. Beleborítottam a hámozott, valamint a sűrített paradicsomot és készrefőztem.
Ma spagettit főztünk ki hozzá és parmezánnal tálaltuk.
Miután főzőcskés hangulatban voltunk, így vacsorára töltött csirke comb készült.

Töltött csirkecomb
Töltelék: 2 db zsemle , 10 dkg reszelt gomba, zöldségzöldje, kis ág rozmaring, só, bors, majoranna, 1 nyers és 1 főtt tojás
A zsemlét megáztattam, a zöldfőszereket és a hagymát nagyon apróra összevágtam. Kevés olajon megdinszteltem a vöröshagymát, beledobtam a zöldfűszereket,majd a gombát. 10 percnyi kevergetés után késznek nyilvánítottam.
Kicsavartam a zsemléket, beleütöttem a tojást, belekevertem az elősütött zöldségeket, valamint az apróra vágott főtt tojást és sót, borsot, majorannát.
A masszát az egész csirkecombok bőre alá töltöm és sütőben kb 40 perc alatt készresütöm.
Személyenként 1 egész combot számítok, párolt zöldséggel tálalom.
Közben meggondoltuk, hogy mi levesesek vagyunk, tehát gyorsan csináltunk egy fokhagymakrémlevest cruotons-sal. No, nem mindig vagyok, ilyen fellengzős, csak fellelkesültem, hogy még emlékszem annyira a francia leckéimből, hogy le tudtam helyesen írni.:)
Kevés olajon megfuttattam 4-5 gerezd összevágott fokhagymát, valamint egy evőkanálnyi lisztet. Felengedtem 2 dl tej és 2 dl víz keverékével, egy közepes krumlit apró kockákra vágtam és a levesbe dobtam egy kis ág lestyánnal együtt.Mikor a krumpli megfőtt a lestyánt kivettem, és a levest leturmixoltam. Kevertem bele 1 dl tejszínt és még 2 gerezd összezúzott fokhagymát.
Sütőben pirított croutons-sal tálaltam.








1 megjegyzés: