2009. május 18., hétfő

Töltött karalábé egyszerűsítve


A hosszú tél után már nagyon vágytam friss zöldségfélére. Mint köztudott ebben az időszakban a sóskán, spenóton és karalábén kívül nem nagyon lehet friss árut kapni. És még szomszédasszonyom kertjében sem terem sok használható dolog, de mivel friss kaprot már találtam, így ez eldöntötte a vacsora kérdését.
A töltött karalábénak eredetileg valóban kivájt karalábé megtöltésével kellene készülnie, de egyszer kipróbáltam, és úgy döntöttem, hogy nem aratott akkora sikert, hogy megérné a ráfordított munkát - tehát egyszerűsítettem.
Hozzávalók: 2 db karalábé -káposztareszelőn lereszelve, 30 dkg darálthús, 1 pohár rizs, 1 tojás, só, bors, majoranna,kapor, zöldségzöldje,lestyán- ha van, vöröshagyma
A karalábét vízben feltesszük főni, sózzuk, belerakjuk az apróra vágott zöldfűszereket.
A húsból, rizsből, tojásból, hagymából, valamint a fűszerekből kis gombócokat formázunk és a karalábéhoz adjuk.
Mikor a gombócok megfőttek vékony rántást készítünk és berántjuk a főzeléket, majd még tejföllel izesítjük.
Tavasszal az újdonsága, nyáron savanykás íze miatt kedvelt étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése