2009. április 14., kedd

Chilis bab á la Ica

Már említettem, hogy nem igazán vagyok ragadozó típus, már ami a gasztronómiát illeti, így aztán egy cseppet sem meglepő, hogy amikor hazaérkeztemkor benéztem a hűtőbe, nem találtam ínycsiklandónak a választékot, amit röviden így fejezhetünk ki: hús hússal. Főzeléket kívántam, vagy legalább valamit, ami hasonlít rá. Gyors felderítés után kiderült, hogy krumplin és babon kívül nincs itthon semmi alkotóelem, amit mindketten szeretünk, így esett a választás a chilis babra. No, ugye azt tanulja az ember, hogy a tarkababot előző este be kell áztatni. Jó, jó, de tegnap este még nem tudtam, hogy ma 17 órakor babot akarok főzni, így aztán kicsit besegítettem a természetnek. A hideg vízbe feltett babra a forrás elérésekor dobtam egy kis szódabikarbonát. 19 órakor így már vacsorázhattunk is, annak ellenére, hogy a darált húst is akkor bányásztam elő a mélyhűtőből.
Chilis bab á la Ica
Hozzávalók: 20 dkg tarkabab /száraz/, 1 fej hagyma, só, bors, kömény,majoranna, 3 kanál natur lecsó/saját eltételből/,1 babérlevél, 2 gerezd fokhagyma, 1 kanál rizs, 20 dkg darálthús /sertés/, kis maradék füstölt sonka,1 doboz kukorica,1 kanál kethup, 1 dl paradicsomlé /házi/, Chilis alap zacskós.
A babot hideg vízbe feltettem főni a babérlevéllel, amikor elkezdett forrni, beledobtam a szódabikarbonát és lefedtem, takarék lángon 1,5 óra alatt megfőtt. A másik edényben kevés olajon megfuttattam a hagymát és beledobtam a jeges darálthús gombócot. Rászeltem a fokhagymát, beledobáltam a fűszereket, a lecsót, a kanál rizst és fedő alatt pároltam. Időnként kevergettem, hogy a hús szétfőjjön. Mikor a hús megpárolódott, beleöntöttem a paradicsomot és a zacskós alapot.Összekevertem a kész babbal, beleszeltem a füstölt sonkát és beleborítottam 1 doboz kukoricát. Összeforraltam, még kicsit utána fűszereztem - imádom az erőset - és 2 órával a vacsoraötlet megszületése után már tálaltam is. A mexikóis vacsorához dukál egy magyaros tavaszi csokor:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése