2009. február 21., szombat

Marhahús leves


Miután a gyerekeim mindketten nagyon szeretik a marhavelőt, így a mai családi ebédet csontos marhalábszárból készült levessel szándékoztam indítani. Kb 3 liter hidegvízben feltettem 70 dkg
csontos marhalábszárhúst. Megtisztítottam 4 nagyobbacska sárgarépát, 1 fehérrépát, kb 10 dkg zellert. Hasábokra aprítva a leveshez adtam, valamint egy karfiolrózsát. Teatojásba összekészítettem a fűszereket - nem szeretem, ha uszkálnak a levesben - vöröshagyma, kis gerezd fokhagyma, 8-10 szemes bors, kömény, gyömbér, majoranna, 1 szegfüszeg, koriander, só. Lassú tűzön főztem kb 3 órát. Hosszúmetélttel tálaltam, ami a cimke szerint 8 tojásos volt, de édesanyám metéltjének a nyomába sem ért, de attól a leves még finom volt. A velőt piritott zsemlére kenve, sóval, borssal, pirospaprikával meghintve tálaltam a gyerekeimnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése